خبر

گردشگری مجازی چگونه به رونق یافتن صنعت توریسم کمک می‌کند؟

توسط cyberpajoohi

یکی از کسب‌وکارهایی که از شیوع کرونا خیلی آسیب دید، صنعت گردشگری بود. با شیوع کووید 19 از ابتدای سال 2020، محدودیت‌های شدیدی برای بازدید از امکان توریستی و استفاده از خدمات گردشگری چون شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها، رستوران‌ها و… در بسیاری از نقاط دنیا اعمال شد. دیگر نه خبری از ازدحام مردم در امکان توریستی در تعطیلات بود و نه سفرهای کاری جریان داشت. این تجربه، بسیاری از فعالان حوزه گردشگری را بر آن داشت تا از امکانات نوین دیجیتالی در جهت رونق دادن به بازار خود استفاده کنند؛ بازاریابی خلاقانه و فناوری‌محور این فعالان صنعت توریسم با محوریت مفهومِ «گردشگری مجازی» در طول 2 سال اخیر به شکل چشمگیری رشد داشته است.

بسیاری از هتل‌ها و مقاصد گردشگری به این امید بر این نوآوری سرمایه‌گذاری کردند که با پایان پاندمی و بازگشت دنیا به شرایط عادی، شاهد افزایش سفر توریست‌ها و بازگشت سرمایه خود باشند.

گردشگری مجازی چیست؟

گردشگری مجازی با استفاده از فناوری، تجربه ای فراگیر از یک فعالیت، مکان یا مقصد را به بینندگان ارائه می دهد. انواع مختلفی از پیشنهادهای گردشگری مجازی وجود دارد، اما معمولاً ترکیبی از واقعیت مجازی، تصاویر ثابت، ویدئو، صدا، روایت، تعامل و سایر قالب‌های چند رسانه‌ای برای ارائه تجربه‌ای از مقصدی وجود دارد که کاربر نمی‌تواند از طریق تصاویر یا تصاویر آن را دریافت کند.

بینندگان می توانند با استفاده از هدست واقعیت مجازی (VR) برای همه‌جانبه ترین تجربه به محتوای گردشگری مجازی دسترسی داشته باشند، البته آنها می‌توانند محتوا را روی یک رایانه معمولی یا حتی یک دستگاه تلفن همراه نیز مشاهده کنند.

مزایای گردشگری مجازی چیست؟

مزایای واضح بسیاری برای گردشگری مجازی وجود دارد. واضح‌ترین این مزایا این است که بینندگان می‌توانند مقصدی را بدون سفر به آن ببینند و تجربه کنند، به این معنی که با پروازهای موجود، تدارکات سفر، نگرانی‌های ایمنی و باز بودن مقصد محدود نمی‌شوند. آنها حتی مجبور نیستند به اختلاف زمانی خود با مقصد یا شرایط ویژه آب و هوایی آنجا فکر کنند.

مزیت بزرگ دیگر برای استفاده‌کنندگان هزینه است. گردشگری مجازی مقاصدی را برای میلیون‌ها نفر در دسترس قرار می‌دهد که ممکن است توانایی پرداخت هزینه سفر به آنجا را نداشته باشند. مشتریان از افزایش مقاصد گردشگری مجازی و افزایش کیفیت و در دسترس بودن فناوری واقعیت مجازی استقبال می‌کنند تا چیزهایی را ببینند و تجربه کنند که هرگز فکرش را هم نمی‌کردند.

برای هتل‌ها، رستوران‌ها و سایر مقاصد و ارائه دهندگان خدمات گردشگری، مزیت واضح این است که می‌توانند مکان، امکانات و پیشنهادات خاصی را برجسته کنند و از این طریق در ذهن مشتریان بالقوه خود بمانند. بینندگانی که یک هتل یا مکان را از طریق گردشگری مجازی تجربه کرده‌اند، احتمالاً اقامت آینده را رزرو می‌کنند و مشتاقانه انتظار تجربه این فعالیت را در «دنیای واقعی» خواهند کشید.

همچنین این فناوری فرصت‌های بازاریابی فوق‌العاده‌ای در اختیار فعالان حوزه گردشگری قرار می‌دهد. مهمانان و مسافران بالقوه می‌توانند به جای تصاویر مسطح در یک بروشور یا وب سایت، یک نمای 360 درجه از یک ملک و امکانات آن را مشاهده کنند. تجربه یک ملک به این روش، شانس بازدید از آن را در آینده افزایش می‌دهد و به این معنی است که آنها می‌توانند به راحتی پیشنهادهای مجازی را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

گردشگری مجازی چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

راه های بسیار خوبی برای هتل ها و مقاصد وجود دارد تا از این فناوری و تقاضا برای گردشگری مجازی استفاده کنند. CVBها سال‌هاست که از گردشگری مجازی برای برجسته کردن جنبه‌های منحصر به فرد یک مکان، از جمله همه چیز از تاریخ و فرهنگ گرفته تا فعالیت‌های هیجان انگیز، جاذبه‌های محلی و چیزهای بی اهمیت سرگرم‌کننده استفاده می‌کنند.

هتل‌ها، CVBها و دولت‌های محلی از ویدیوی واقعیت مجازی 360 درجه استفاده می‌کنند تا همه چیز را در مورد یک مقصد به روشی همه‌جانبه ثبت کنند. این به بینندگان اجازه می‌دهد با فشار یک دکمه، یک قله کوه دورافتاده، یک ساحل ایده‌آل، شبکه‌ای از مسیرهای پیاده‌گردی، یا یک شهر شلوغ را تجربه کنند.

از سوی دیگر، عکاسی VR با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی، تصاویر ثابت را ثبت می‌کند و آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد و تصویری همه‌جانبه ایجاد می‌کند که کاربر می‌تواند به هر جهتی نگاه کند. این فناوری برای نمایش فضای داخلی هتل، آثار هنری، نمایشگاه‌های موزه و هر چیزی که کاملاً بدون حرکت یا صدا قابل تجربه باشد، عالی است.

مبنع: https://www.cvent.com/en/blog/hospitality/virtual-tourism

نظر دادن